به اندازه کافی قدرتمند برای پاسخگویی به نیازهای شما...

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

ریشه‌یابی علل خرابی بیرینگ های کمپرسور فرآیند احیاء فولاد به کمک آنالیز ارتعاشات، روغن و آکوستیک

بیرینگ­ ها از مؤلفه‌های اساسی و جداناشدنی در بیشتر تجهیزات دوار مورداستفاده در صنایع می­باشند. شکست یک بیرینگ منجر به ازکارافتادگی یک تجهیز می­ گردد که با توجه به میزان اهمیت دستگاه می‌تواند منجر به توقف تولید یک کارخانه گردد. این توقف ­های ناخواسته و خارج از برنامه برای صنایعی با خط تولید پیوسته بسیار پرهزینه و زیان­بار است. ازاین‌رو یکی از نگرانی‌های مهندسین شاغل در برنامه­ های نگهداری و تعمیرات بالا بردن ضریب اطمینان تجهیزات و ماشین­ آلات تولیدی است. در ادامه یک موردکاوی در زمینه عیب یابی و ریشه یابی علل خرابی بیرینگ های یک کمپرسور ارائه می گردد.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

آنالیز ارتعاشات، عیب‌یابی و ریشه‌یابی علل خرابی گیربکس های فرآیند فولاد احیاء

اگرچه گیربکس‌ها در بین تجهیزات دوار دارای عمری طولانی و با خرابی کمتر می‌باشند ولی گاه ممکن است وجود برخی اشکالات در سیستم منجر به بروز خرابی‌هایی در این تجهیزات کم خرابی شوند. در مقاله زیر با توجه به تکرار شکست در نوع خاصی از گیربکس‌ها در کمپرسورهای فرآیند مجتمع فولاد احیاء و وقوع خرابی به صورت یک شکل، تلاش گردیده است مکانیزم ایجاد و گسترش خرابی و شکست، تشریح و روش پیش‌بینی زودهنگام خرابی گیربکس مورد مطالعه بر اساس تکنیک آنالیز ارتعاشات معرفی گردد. همچنین در ادامه به ریشه‌یابی شکست و ارائه راهکارهایی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده پرداخته شده است.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

پایش وضعیت الکتروموتور استک به روش آنالیز ارتعاشات و آنالیز جریان

در نظام نگهداری و تعمیرات موجود در صنایع، استراتژی های مختلفی وجود دارد که در هر صنعتی تلاش می گردد یک استراتژی به عنوان استراتژی برتر و برنده پیاده سازی شود. تلاش برای پیاده سازی یک استراتژی خاص در نظام نگهداری و تعمیرات محصول یک دیدگاه بسته است و ضروری است به فراخور وضعیت یک مجتمع صنعتی و تجهیزات و سایر پارامترهای موثر، استراتژی های مورد نظر انتخاب و جاری گردد.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

تشخیص و تبیین علل خرابی بیرینگ گیربکس مرحله دوم فرآیند احیا فولاد

گیربکس ها جز پرکاربردترین تجهیزات انتقال قدرت بوده و از کاربرد وسیعی در میان تجهیزات دوار برخوردار هستند. چرخدنده ها عضو کلیدی هر گیربکس بوده و وظیفه انتقال حرکت دورانی و گشتاور تولیدی از شفت ورودی به شفت خروجی را بر عهده‌دارند. وقوع شکست در این دسته از تجهیزات، هزینه های سنگینی بر تولید تحمیل می نماید. ازاین‌رو پایش صحیح وضعیت گیربکس از اهمیت فراوانی برخوردار است.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

فعالیت ها و خدمات قابل ارائه در زمینه پایش وضعیت تجهیزات دوار

فعالیت ها و خدمات قابل ارائه در زمینه پایش وضعیت تجهیزات دوار عبارتست از:

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پایش وضعیت گیربکس ها با استفاده از تکنیک آنالیز ارتعاشات

از جمله تکنیک‌های پرکاربرد در پایش وضعیت گیربکس ­ها، می‌توان به تکنیک آنالیز ارتعاشات و آنالیز روغن اشاره نمود. در روش آنالیز ارتعاشات، ارتعاشات ماشین اندازه‌گیری شده و بر اساس آن وضعیت دستگاه ارزیابی می‌شود و در صورت لزوم به عیب یابی تجهیز پرداخته می­شود. در آنالیز ارتعاشات بر اساس روش­های پردازش سیگنال در حوزه زمان و فرکانس وضعیت دقیق گیربکس تعیین می­ شود.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

مقایسه تکنیک های مختلف پایش وضعیت تجهیزات دوار

در نظام نگهداری و تعمیرات موجود در صنایع، استراتژی های مختلفی وجود دارد که در هر صنعتی تلاش می­گردد یک استراتژی به­ عنوان استراتژی برتر و برنده پیاده سازی شود. تلاش برای پیاده سازی یک استراتژی خاص در نظام نگهداری و تعمیرات محصول یک دیدگاه بسته است و ضروری است به فراخور وضعیت یک مجتمع صنعتی و تجهیزات و سایر پارامترهای موثر، استراتژی­ های مورد نظر انتخاب و جاری گردد. به عنوان نمونه و به طور خاص، استراتژی تعمیرات پیش بینانه باید همراه و در کنار استراتژی تعمیرات پیش گیرانه عملیاتی شود تا راه برای رسیدن به اهداف سازمانی نت هموارتر گردد.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

دوره اصول اساسی آکوستیک و کاربرد آن در عیب‌یابی تجهیزات دوار

سرفصل مطالب

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

دوره شناخت و عیب‌یابی الکتروموتورهای القایی

سرفصل مطالب

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دوره تحلیل نمودار اربیت و موقعیت تقریبی مرکز شافت

سرفصل مطالب

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰

سرفصل‌های دوره آموزشی آنالیز ارتعاشات

سرفصل‌ مطالب

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰